JOM KENALI KENAPA WANITA MESTI ADA JERAGAT !

Jeragat memang akan hadir pada wanita , lagi lagi yang meningkat umur ke 40 tahun. Ia akan menjadikan wajah kusam dan nampak bertompok. Ia akan jadikan kita kurang yakin dan pastinya kita akan mencari pelbagai produk untuk menghapuskanya !

Jeragat memang buatkan wanita rasa rimas dan buatkan rasa sangatlah kurang selesa. Macam macam produk yang kita dah cuba tapi Jeragat tetap ada. 

Jeragat ni kita perlu tahu kenapa ianya muncul baru la senang nak cegah dan hilangkannya kan. Jadi apa sebenarnya punca jeragat:

1. Sinaran Matahari

Sinaran uv ni musuh utama kulit kita. Terlalu terdedah kepada sinaran matahari akan membuatkan kulit kita lebih gelap, tona tak sekata, kurang berseri dan malah akan menyebabkan bintik-bintik hitam jeragat. jeragat yang dah mula pudar pun akan kembali bila terdedah kepada sinar matahari.

2. Perubahan Hormon

Perubahan kitan haid jugak menjadi salah satu punca jeragat muncul. Sesetengah wanita hamil juga akan mengalami masalah jeragat kena perunahan hormon semasa hamil. Selain itu pengambilan pil perancang juga menyebabkan jeragat.

3. Pemilihan produk yang salah

Tersalah memilih produk juga punca jeragat kerana pemilihan produk yang mengandungi bahan kimia terlarang akan menipiskan kulit muka. Kulit muka yang nipis akan menyebabkan kulit menjadi sensitif dan terdedah risiko kepada sinaran matahari sangat tinggi. 

4. Penjagaan muka yang tidak konsisten

Bila dah pilih produk yang selamat jangan pulak malas jaga muka. kalau malas sangat pun jangan la sampai tidur tak cuci muka. Make up yang tidak berkualiti pun penyebab jeragat tau.

5. Keturunan

Kalau sebab keturunan boleh semak dengan mak, ayah atau kaum keluarga terdekat. Kalau mereka ni ada jeragat jadi tak mustahil kita pun akan ada jugak. Jadi kena ambik langkah berjaga-jaga.

Bila punca jeragat kita dah ambil tahu jadi lebih mudah la kita nak ambil langkah seterusnya untuk hilangkan jeragat ni. Jadi tak ada sebab lagi la bertangguh nak hilangkan jeragat ni.

Rasai sendiri kehebatan Ensutouch yang sangat hebat !

Sila klik butang whatsapp di bawah ye..