Selalu rasa macam tak yakin nak jumpa orang sebab kulit wajah nampak kusam seperti tak bermaya lepastu kulit memang akan kering ?

Paling down bila kita dah cuba macam-macam produk, tapi tetap takda perubahan.

So hari ni Nadia nak share apa 5 sebab utama yang buatkan kulit kita jadi kering dan kusam.

1)Tekanan yang berlarutan

Bila kita tekanan, badan akan mengeluarkan hormon kortisol yang banyak.

Pengeluaran hormon kortisol inilah boleh menyebabkan jerawat naik dengan banyak  dan tona kulit akan tampak lebih kusam dan pucat.

Jadi, Nadia sarankan buat apa pun mengikut kemampuan. Jika rasa sesuatu itu berat boleh terus bawak berbincang dan meminta bantuan mana mana pihak yang lebih pakar. Insyaallah, boleh kurangkan tekanan tu.

.

2)Waktu tidur yang tidak mencukupi

Bila terlalu sibuk dengan bekerja, uruskan suami dan anak-anak, memang masa untuk tidur tu terhad.

Kesannya badan akan penat dan kulit jadi kusam, kering & berminyak. Nasihat Nadia mudah jer. Sayangi diri anda.

Sibuk macamana pun, carilah masa untuk berehat ya. Jangan dipaksa sangat diri tu.

.

3) Sinar UV matahari

Terdedah pada sinaran matahari setiap hari boleh menyebabkan kulit anda menjadi kasar dan berkedut

Ini secara tak langsung mempercepatkan lagi proses penuaan kulit. Kulit boleh diremajakan jika anda menggunakan  produk yang tepat dan 100% bahan semulajadi.

Hanya perlu menggunakan set ensutouch yang melindungi  kulit uv a mahupun uvb. Memang sangat berbaloi.

.

#4 ➡ Kurang Air

Apabila badan dehydrated atau kurang air, ia akan melambatkan proses peredaran darah dalam tubuh kita.

Kesannya, kulit akan kelihatan pucat dan sakit. Oleh itu, kerapkan minum air kosong. Kena sentiasa minum. Bukan minum sekali banyak tau.

Dengan cara ini, badan akan sentiasa ada bekalan air untuk mengelakkan dehidrasi.

.

#5 ➡ Sel Kulit Mati

Apabila sel kulit mati di muka semakin menebal, ia menyebabkan kulit kelihatan kusam dan tak berseri.

Ini disebabkan oleh kotoran dan baki makeup yang tidak dicuci dengan betul.

Sebab tu di pencuci muka Ensutouch mampu mencuci muka disamping merawat kulit wajah. Ia akan membantu mencuci wajah secara maksimum dan memastikan kulit sihat.

Bila sel kulit mati berkurang, barulah muka akan nampak lebih berseri, kemerah-merahan dan lembut jer. Pasangan kita tentu teruja.

.

Pastikan anda pratikkkan tips nadia ya !

.

So kalau anda memang ada masalah kulit kusam, pucat & nampak boleh terus rawat wajah anda menggunakan set Ensutouch yang mampu merawat kulit kering dan menjadikan kulit lebih cerah dan berseri

.

Dapatkan Set Ensutouch dengan harga yang berpatutan yang pastinya anda akan puas hati dan memastikan kulit anda kembali sihat.

Rasai sendiri kehebatan Ensutouch yang sangat hebat !

Sila klik butang whatsapp di bawah ye..